De tijd gebruiken om af te vallen bij intermittent fasting

Om af te vallen heb je veel verschillende technieken die ervoor kunnen zorgen dat je op het gewicht komt waar je naar streeft. Veel mensen gaan hierdoor sporten en letten veel meer op hun voeding, maar een van de manieren waarop het ook kan is door te letten op de tijd. Dit klinkt misschien raar, maar door elke dag in vaste periodes te eten ben je ook veel meer bezig met eten en zorgt dit ook voor meer bewustzijn van je eten. Dit noem je ook wel periodiek eten of in het Engels, intermittent fasting. In Nederland wordt dit steeds meer gedaan, doordat het soms goed aansluit bij de drukke levens van sommige Nederlanders. Waar je bij de andere manieren veel tijd moet steken, ben je op deze manier letterlijk bezig met de tijd en niks anders. Dit zorgt voor veel positieve reacties en dat veel mensen ervoor kiezen om dit ook te gaan doen.

Verschillende methodes van intermittent fasting

Als beginner is het goed om af en toe eens een maaltijd over te slaan, over het algemeen doet iedereen dit wel eens. Hiermee zorg je ervoor dat je lichaam eraan begint te wennen dat dit soms wel kan. Hierna begin je wel meer echt aan bepaalde regels te houden, zodat je kuurmatig in een bepaalde tijd bezig bent met intermittent fasting.

De bekendste methodes

De twee bekendste methodes hierbij zijn de 5:2 methode waarbij je 5 dagen in de week normaal eet en 2 dagen niet meer dan 500 kcal eet. De andere methode is de 16/8 methode en hierbij eet je niet tussen twee bepaalde tijden, zoals bijv. 21:00 ‘s avonds en 12:00 ‘s morgens. Over het algemeen is deze manier van afvallen ook niet extreem ongezond, wel kan het veel energie kosten waardoor je dit kan gaan merken.

https://buteyko-limburg.nl/intermittent-fasting/