Misschien heb je er wel eens van gehoord; SEO ‘search enige optimisation’ en Google Ads versterken elkaar. Maar hoe dan precies en wat zijn hier nou precies de voordelen van? We vertellen er meer over! Wat is SEO nou precies?Met SEO zorg je ervoor dat je jouw website dusdanig optimaliseert zodat Google kan lezen dat jouw website over bepaalde onderwerpen gaat. Dat is dus jouw productgroep, product of dienst. Dit doe je zodat je website hoger in Google komt. Je website wordt dus beoordeelt en als jouw website relevant is word je beloond en word je hoger in Google geplaatst. Dit zodat de gebruiker zo snel mogelijk vindt waar ze naar op zoek zijn. Wat is Google Ads?Met Google Ads Adverteer je om hoog in Google te staan. Je betaald hierbij per bezoeker en bent weg als je dag budget op is. Ook hier is relevantie belangrijk. Hoe relevanter jouw advertentie is en hoe beter dat jouw advertentie aansluit bij de zoekopdracht des te eerder je advertentie getoond wordt en hoe minder je per bezoeker betaald. Het adverteer platform is een redelijk ingewikkeld platform en als je er ‘in combinatie met SEO’ het meeste uit wil halen, dan kan het verstandig zijn dit over te laten aan een specialist. Google Ads uitbesteden is dan de oplossing. Heb je dit artikel gelezen en zie je de waarde om het te combineren met SEO, dan zou ik kijken of je het kan uitbesteden aan een online marketing bureau die je met beide kan ondersteunen. Hoe versterkt SEO Google Ads?Als we kijken naar SEO, dan optimaliseer je dus je website. De content op je website is een groot onderdeel van het optimaliseren van je website. Je moet dus zorgen dat je pagina’s opbouwt met de relevante content die over een specifieke dienst of product gaan. Bijvoorbeeld: Je verkoopt fietsen, dan is een fiets algemeen en daarbij heb je een aantal merken die je verkoopt en een aantal type fietsen. Als iemand in Google specifiek opzoek gaat naar een bepaald merk of een bepaald type, dan is het heel waardevol dat ze direct landen op dit specifieke onderwerp. Gebeurt dit niet, dan zal de bezoeker minder snel op advertenties klikken en verder naar beneden scrollen, dus beloond Google de websites die er wel voor zorgen dat het klopt. Dit doen ze door minder kosten per klik te rekenen en je website hoger bij de advertenties te plaatsen. Dus zoekt iemand op een elektrische fiets gazelle en jij zet een advertentie in op de SEO pagina elektrische gazelle fietsen; dan versterkt je SEO je Google Ads. Hoe versterkt Google Ads SEO?Dat is eigenlijk heel simpel. Hoe meer bezoeker je op je website ontvangt hoe sneller je wordt gezien als een autoriteit. Dit is in real life ook zo. Kijk maar eens naar jezelf. Als je kan kiezen tussen een restaurant dat helemaal vol zit of een restaurant waar 1 stel zit; dan kies je toch ook voor het volle restaurant. Dus Google Ads Versterkt SEO maar Social media marketing doet dat bijvoorbeeld ook. |
https://allinone-media.nl |