De slaapgids voor kinderen

Stravos

Wanneer je goed slaapt zul je merken dat je de volgende dag een stuk fitter bent. Dit heeft een hoop voordelen. Je kunt je beter concentreren, je humeur is beter en het is ook gezond om goed te slapen. Voor kinderen is dit misschien wel nog belangrijk omdat zij nog volop in ontwikkeling zijn. Helaas zijn er toch regelmatig kinderen die last hebben van slaapproblemen of heel slecht in slaap kunnen komen. Wij willen hier graag bij helpen. Daarom hebben wij de beste tips voor je opgezocht. Deze tips kun je toepassen voor je kind!

Ritueel voor het slapen gaan

Voor kinderen is routine erg belangrijk. Dit zorgt voor structuur en een gevoel van veiligheid. Het is dan ook verstandig om een standaard ritueel aan te houden voor het slapen gaan. Dit hoeft niets bijzonders te zijn, als je kind maar weet waar hij of zij aan toe is.

Een verzwaringsdeken gebruiken

Voor kinderen die niet goed in slaap kunnen komen of veel wakker worden kan een verzwaringsdeken een goede oplossing zijn. Dit zorgt namelijk voor meer ontspanning waardoor de nachtrust een stuk beter zal worden. Het is in ieder geval meer dan de moeite waard om eens te kijken. Check bijvoorbeeld het verzwaringsdeken van Educadora.

Geen beeldschermen

De beeldschermen is misschien wel een van de lastigste onderdelen van de opvoeding van kinderen tegenwoordig. Kinderen willen non stop achter een iPad of televisie zitten, terwijl dit niet bepaald goed is. Dit heeft veel invloed op de kwaliteit van slaap, vooral als hier in de avond gebruik van wordt gemaakt. Let hier dus goed!

Kies in plaats van een beeldscherm eens voor rustgevende activiteiten. Kies bijvoorbeeld eens voor het lezen van een boek of een rustgevend spelletje doen. Je zult merken dat je kind hierdoor een stuk beter kan slapen, een goede oplossing dus!