Het is voor nagenoeg iedereen inmiddels een gewoonte geworden om dingen op te zoeken in Google. Ben je van plan een bepaald product te kopen? Je zoekt het op. Ben je van plan een taxi te boeken of een tafel in een restaurant te reserveren? Je gaat naar Google. Wil je meer weten over een bedrijf? Je googlet het. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het is dus niet voor niets heel belangrijk om daar te staan met jouw bedrijf als iemand een zoekterm invoert die aansluit bij wat jij doet. Er leiden wat dat betreft meerdere wegen naar Rome en Search Engine Advertising (SEA) is er daar één van. SEA is kortgezegd het adverteren in een zoekmachine als Google, je wordt dan getoond bij voor jou relevante zoektermen. Lees in deze blog wat de voordelen van SEA zijn.
Als je aan de slag gaat met SEA is het belangrijk te bepalen bij welke zoektermen jij getoond wil worden. Verkoop je bijvoorbeeld schoenen en wil je schoen X van merk Y onder de aandacht brengen? Dan ga je kijken wat voor dat model schoenen de belangrijkste zoektermen zijn. Dat kan natuurlijk de naam van het model zijn, maar kan ook gaan over de eigenschappen. Is het een wandelschoen? Hebben ze een bepaalde kleur? Zitten er bijzonderheden aan? Zodra je dit bepaald hebt kun je je advertentie opzetten en word je dus bovenaan getoond bij de juiste zoektermen.
Je kunt live bijhouden hoe jouw advertentie het doet en je weet dus precies wat het voor je oplevert. Je hebt bovendien ook zelf in de hand hoeveel je ervoor betaalt door limieten in te stellen. De bezoekers worden via de advertentie direct geleid naar de pagina waar je ze wil hebben, dus je kunt daaraan ook direct aflezen of die landingspagina goed is. Merk je dat veel mensen na de klik niet overgaan tot de gewenste actie dan kan het zijn dat die pagina niet optimaal is ingericht voor de bezoeker.
Hoewel een reclamecampagne op tv, radio of in abri’s ook veel kan opleveren voor je bedrijf, is het bij die keuze een stuk onzekerder of je wel de juiste mensen bereikt. Door te adverteren in Google op de zoektermen die voor jou relevant zijn is het zeer waarschijnlijk dat de mensen die doorklikken ook daadwerkelijk tot je doelgroep behoren en geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. |
https://www.traffictoday.nl/ |